Stop 5G România

Rulează videoul

02.02.2022- Memoriu trimis Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Senat

TO: marius.humelnicu@senat.ro, mariushumelnicu@yahoo.com, razvancuc@yahoo.com, marius.bodea@senat.ro, contact@bodeamarius.ro, cristianachitei@gmail.com,
cabinetcristianachitei@gmail.com, cristinel.berea@senat.ro, nicusor.cionoiu@senat.ro, fejer.laszlo-odon@senat.ro, birou-senatorial@eugenpirvulescu.ro,
contact@eugenpirvulescu.ro, felixstroe55@yahoo.com, ionut.neagu@senat.ro

Contactele senatorilor cu numerele de telefon, emailuri, facebook se gasesc la http://stop5gromania.ro/wp-content/uploads/2021/12/Contacte_Senatori.xlsx

 

Pentru Comisia pentru transporturi şi infrastructură din Senat

Vă sesizăm prin prezenta că proiectul de lege L532/2021 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul comunicațiilor electronice și pentru stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării rețelelor de comunicații electronice, încalcă flagrant principiile constituționale și unele norme legale din domeniul de competență și activitate al comisiei dvs.

Propunerea legislativă se referă și vrea să modifice, prin derogări, domenii deosebit de importante, precum: sănătatea publică, protecția mediului, securitatea cibernetică, suveranitatea datelor personale, apărarea națională, apărarea drepturilor și libertăților fundamentale, fiscalitatea, legislația în construcții, protejarea monumentelor istorice etc.

Prevederile propunerii legislative creează multiple ingerințe în drepturile și libertățile cetățenești: dreptul la viață, integritate fizică și psihică, la mediu sănătos, la proprietate privată, la asociere, la informare, la consimțământ informat, la proprietate, la autonomie  administrativă, la cultură, accesul la informații, dreptul la o justiție corectă, egalitate de drepturi, dreptul la viață privată și familială, drepturile consumatorilor, suveranitatea individuală și libertatea de a dispune de propriul corp, libertatea de conștiință, inclusiv suveranitatea și siguranța națională.

De asemenea, este nevoie de analize de specialitate multidisciplinare, dezbateri ample și detaliate asupra acestui proiect de lege.

Reamintim că se vor a fi modificate nu mai puțin de 48 de acte normative, doar în folosul rețelelor 5G și pentru industria telecom, în mod discreționar, din care 27 de legi, 11 Ordonanțe de Urgență ale Guvernului, 5 Hotărâri de Guvern și 5 Ordonanțe de Guvern.

O astfel de înșiruire de derogări abuzive este fără precedent în legislația românească și reprezintă o sfidare inadmisibilă a voinței suverane a poporului român, ce ar putea produce un haos legislativ cu efecte ireversibile în plan legislativ și social, creându-se și o mare discriminare față de cetățeni, inclusiv prin încălcarea și restrângerea unor drepturi și libertăți fundamentale.

Legat de domeniul de activitate și competență al Comisiei pentru transporturi şi infrastructură trebuie analizate următoarele derogări și eliminate eventualele abuzuri:

  • Legea nr. 21/2020    – Codul aerian;
  • Legea nr. 159/2016    – Legea infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații;
  • OUG nr. 12/1998    – Transporturi pe căi ferate și organizare SNCFR;
  • OUG nr. 105/2001    – Frontiera de stat;
  • OG nr. 43/1997    – Regimul drumurilor;
  • OG nr. 25/2016    – Emiterea avizelor de amplasament.

Plus derogările din construcții, care unele privesc drumurile, podurile etc.

O mare problemă o reprezintă amplasarea unei hiperdensitati de elemente de infrastructura de comunicații electronice fără fir radiative în preajma aeroporturilor și gărilor, elemente radiative care care operează și agregă pe multiple frecvențe radio de la 700 MHz la zeci de Gigahertz care nu numai ca produc poluare electromagnetică puternic sporită nocivă pasagerilor și lucrătorii în domeniu, ci și interferează cu aparaturile de bord ale aeronavelor și echipamentelor feroviare, favorizand astfel accidente.

Agenția Națională de Frecvențe din Franța a impus restricții retroactive asupra spectrului 5G deja licitat (n.e. spectru identic cu cel propus de ANCOM la noi), pe baza preocupărilor ridicate de Raportul RTCA din octombrie, chiar dacă implementează 5G doar până la 3800 MHz.

RTCA a publicat un raport tehnic elaborat de experți în aviație, inclusiv reprezentanți ai FAA, concluzionând că operațiunile 5G în banda 3,7–3,98 GHz pot crea interferențe dăunătoare la altimetrele radar care le-ar degrada semnificativ sau le-ar întrerupe complet funcționarea în fazele critice ale zborului. Raportul notează, de asemenea, că acest lucru ar putea afecta zeci de mii de aeronave. Raportul și-a bazat concluziile pe testele cuprinzătoare de interferență efectuate de AVSI, care au demonstrat clar că banda de gardă alocată de 220 MHz este insuficientă.

Raportul RTCA care face evaluarea interferentelor poate fi descarcat de la https://www.rtca.org/wp-content/uploads/2020/10/SC-239-5G-Interference-Assessment-Report_274-20-PMC-2073_accepted_changes.pdf.

Sistemele de comunicații fără fir feroviare (RWCS) sunt dedicate pentru transmiterea comenzilor de control al trenurilor și de expediere, acolo unde sunt necesare fiabilitate ultraînaltă și latență scăzută. Cu toate acestea, din cauza naturii comunicațiilor fără fir, RWCS-urile sunt vulnerabile la interferențe și bruiaj din surse intenționate și/sau neintenționate, care pot fi extrem de periculoase pentru siguranța trenurilor. https://www.researchgate.net/publication/339591938_Interference_Control_for_Railway_Wireless_Communication_Systems_Techniques_Challenges_and_Trends

Introducerea dispozitivelor 5G compromise într-o rețea de acces radio va prezenta o amenințare DoS mai substanțială.

Operatorii închid rețelele 3G. Sute de modele de mașini vor fi afectate.

Sursa:https://www.go4it.ro/content/auto/operatorii-inchid-retelele-3g-pentru-a-face-loc-pentru-5g-sute-de-modele-de-automobile-vor-fi-afectate-19186107/.

Instalarea rețelelor 5G se dorește prin aceste derogări sa fie amplasată pe infrastructura transporturilor fără chirii, fără ca proprietarii de drept să poată spune nu decat în instanțe, chiar să suporte consumul mare de energie electrică al infrastructurii.

Serviciile de transport sunt servicii de utilitate publica care vor fi puse in pericol de niște servicii care nu sunt de utilitate publica din cauza invazivitatii ieșite din comun ale acestor servicii și bineînțeles din cauza multitudinii de vulnerabilități cibernetice care nu își găsesc soluționare tehnica și care efectiv periclitează rețetele critice în contextul în care criminalitatea cibernetica esteextreme si sofisiticat. aceste vulnerabilitati rezidă atât la nivel de arhitectura hardware și software cât și la nivel de protocol de comunicatii. În rețelele 5G se face trecerea de la protocoale care pană acum era specifice operatorilor la protocolul IP care este unul dintre cele mai vulnerabile.

Amenințările cibernetice la adresa serviciilor de transport sunt după cum urmează a fi descrise de ENISA.

Interferență radio: o amenințare în care făptuitorul încearcă să facă o resursă de rețea să nu fie disponibilă pentru utilizatorii săi, interferând temporar sau pe termen nedeterminat sau întrerupând radioul.

Accesul la serviciile rețelei. Introducerea dispozitivelor 5G compromise într-o rețea de acces radio va prezenta o amenințare DoS mai substanțială.

Manipularea traficului prin radio: Această amenințare ia în considerare manipularea traficului de rețea la nivelul stației de bază. Un atac de tip man-in-the-middle poate fi lansat pe baza unei stații de bază necinstite când un actor rău intenționat își maschează stația de transceiver de bază (BTS) ca BTS-ul unei rețele reale.

Această amenințare este încă considerată valabilă datorită compatibilității cu generațiile anterioare tehnologie mobilă. Urmează alte amenințări asociate:

Redirecționarea traficului

Deturnarea sesiunii: această amenințare este clasificată ca activitate nefastă sau abuz de bun și are legătură la atacuri la interfețe în aer liber. Amenințarea consideră furtul legitim autentificat ID-ul sesiunii de conversație de către un actor rău intenționat, pentru a controla întreaga sesiune de trafic specific către efectuează alte tipuri de atacuri.

Fraudarea semnalizării: Unul dintre domeniile de îngrijorare este interconectarea internațională de semnalizare între rețele care pot fi utilizate abuziv pentru fraudă (de exemplu, taxare falsă). Un alt exemplu este amenințarea nodurilor mobile lacome care transmit semnale false existente și forțează toți ceilalți utilizatori a elibera o anumită bandă (gaura de spectru) pentru a-și dobândi utilizarea exclusivă.

Furtunile de Semnal: rețelele mobile sunt supuse „furtunilor de semnal” lansate de programe malware sau aplicații, care supraîncarcă lățimea de bandă la celulă, serverele de semnalizare backbone și Cloud servere și poate, de asemenea, să epuizeze bateria dispozitivelor mobile. Furtunile de semnal vor fi mai dificil din cauza conectivității excesive a UE-urilor, a stațiilor de bază mici și a utilizatorilor mari

 

Argumente suplimentare:

Mai multe detalii despre motivele de prelungire a termenelor sunt aici:

http://stop5gromania.ro/prelungiti-termenul-de-depus-amendamente-si-dat-avize-pentru-l532-2021/.

Se petrec tot mai multe prăbușiri aviatice cauzate de interferența dintre transmisiunile 5G și altimetrele de bord, radiațiile de radiofrecvență afectând și judecata mentală a piloților.

Pentagon, Forbes 2020:

https://www.forbes.com/sites/michaelpeck/2020/09/14/cockpit-electromagnetic-fields-are-harming-pilots-the-us-military-fears.

Forțele Aviatice Americane au întreprins un studiu care arată că noile frecvențe alocate tehnologiei 5G interferează cu altimetrele de la bordul aparatelor de zbor, ducând la prăbușiri aviatice.

Sursa:https://www.defensenews.com/2020/12/21/the-military-is-scrambling-to-understand-the-aviation-crash-risk-from-a-new-5g-sale.

De asemenea, sunt înregistrate interferențe alte transmisiunilor 5G cu sateliții utilizați pentru prognoza meteo, afectând astfel multiple sectoare dependente de aceste prognoze. (https://www.mediafax.ro/life-inedit/pericolul-ascuns-al-frecventelor-5g-meteorologii-trag-un-semnal-de-alarma-privind-satelitii-care-monitorizeaza-schimbarile-atmosferice-18112543).

Tumori cerebrale generate de radiațiile de radiofrecvență apar și la șoferii vehiculelor care folosesc transmisiuni 5G.

Sursa: Christopher J. Portier. Raport de expertiză. Proba C. Murray et al. v. Motorola, Inc. Şi încă. Curtea superioară pentru Districtul Columbia. 1 martie, 2021. pp. 1-176. http://bit.ly/PortierExpertReport.

La art. 20, în zona de siguranță și în zona de protecție a infrastructurii feroviare este complet interzisă instalarea oricărui obiect sau dispozitiv, indiferent de natura sau scopul lui. Se petrec prea multe accidente feroviare pentru a-și permite cineva să riște în acest fel!

            „Art. 20. – (1) Amplasarea infrastructurii fizice necesare susținerii rețelelor de comunicații electronice în zona de siguranță și în zona de protecție a infrastructurii feroviare se face în condițiile stabilite prin contractul privind exercitarea dreptului de a efectua lucrări de construcții și cu avizul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.

(2) Avizul prevăzut la alin. (1), respectiv avizul nefavorabil, se va emite în termen de 15 zile de la depunerea de către furnizorul de rețele de comunicații electronice, respectiv de către un  operator de infrastructură de comunicații electronice a unei cereri în acest sens, însoțită de proiectul tehnic al lucrărilor de construcții ce urmează să fie executate în zona de protecție sau în zona de siguranță a infrastructurii feroviare.”

            La fel și la articolul 21, nu se poate periclita siguranța cetățenilor prin amplasarea de rețele de comunicații electronice, oriunde și oricum.

Art. 21. – (1) Amplasarea infrastructurii fizice necesare susținerii rețelelor de comunicații electronice în zonele afectate de servituți aeronautice se face în condițiile stabilite în contractul, respectiv hotărârea judecătorească privind exercitarea dreptului de a efectua lucrări de construcții și cu avizul Autorității Aeronautice Civile, emis în condițiile legii.

(2) Amplasarea infrastructurii fizice necesare susținerii rețelelor de comunicații electronice în zonele de siguranță maritimă, în zonele de siguranță și protecție a căilor navigabile interioare se face cu avizul administrațiilor portuare și/sau de căi navigabile interioare și cu aprobarea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.

(3) În zonele de siguranță și protecție a căilor navigabile interioare nu pot fi instalate elemente de infrastructură fizică necesare susținerii rețelelor de comunicații electronice care:

  1. a) restrâng ampriza căilor navigabile;
  2. b) limitează înălțimea de navigație în acel sector;
  3. c) periclitează siguranța navigației, inclusiv prin reducerea vizibilității;
  4. d) interferează cu aparatura utilizată pentru desfășurarea navigației în condiții de siguranță.

(4) Furnizorii de rețele de comunicații electronice, respectiv operatorii de infrastructură de comunicații electronice, au obligația de a marca și semnaliza infrastructura fizică instalată în zonele de protecție maritimă și în zonele de siguranță și protecție a căilor navigabile interioare, conform regulilor privind semnalizarea de navigație, precum și obligația de a asigura vizibilitatea semnelor și marcajelor respective și de a le menține în funcțiune pe cheltuiala lor.”

Referitor la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 834 din 9 septembrie 2004, cu modificările și completările ulterioare,

  1. După alineatul (4) al articolului 111 se introduce un nou alineat, alin. (41), cu următorul cuprins:

„(41) Compania națională care administrează infrastructura feroviară are obligația de a acorda, în condițiile legii, furnizorilor de rețele de comunicații electronice drept de acces asupra infrastructurii feroviare publice în vederea executării de lucrări de construcții pentru instalarea infrastructurii fizice necesare susținerii rețelelor de comunicații electronice sau a elementelor de rețea.”

  1. După alineatul (5) al articolului 111, se introduce un nou alineat, alin. (51), cu următorul cuprins:

„(51) Contractul prin care se acordă drept de acces furnizorilor de rețele de comunicații electronice la infrastructura fizică de transport a căilor ferate se încheie conform dispozițiilor Legii nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații electronice, precum și pentru stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării rețelelor de comunicații electronice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 559 din 25 iulie 2016, cu completările ulterioare.”

 

Menționăm faptul că este un proiect de lege foarte complex, că se referă și vrea să modifice, printr-o mulțime de derogări, multe domenii esențiale,  nu s-a ținut cont de criticile și propunerile argumentate ale instituției Avocatului Poporului, ale Consiliului legislativ, ale societății civice, ale reprezentanților administrației publice etc.

Reamintim că majoritatea cetățenilor au înțeles faptul că sunt probleme multisectoriale, de la nocivitatea radiațiilor emise și a dezastrului ecologic prognozat, la multitudinea de vulnerabilități cibernetice ale rețelelor 5G, care pun în pericol datele și biodatele tuturor. Toate acestea culminând cu legislația abuzivă adoptată sau în curs de legiferare, care facilitează implementarea și operarea tehnologiilor 5G. De aceea majoritatea cetățenilor români vor să fie precauți și să se ia măsuri legale, în favoarea lor, în domeniul comunicațiilor electronice.

Propunerea legislativă se referă și vrea să modifice, prin derogări, domenii deosebit de importante precum: sănătatea publică, protecția mediului, securitatea cibernetică, suveranitatea datelor personale, apărarea națională, apărarea drepturilor și libertăților fundamentale,  fiscalitatea, legislația în construcții, protejarea monumentelor istorice etc.

În concluzie, acest proiect de lege are nenumărate probleme, încalcă multiple norme juridice, legislative și constituționale, precum și unele drepturi fundamentale ale omului.

De aceea el trebuie corectat și refăcut, în concordanță cu normele statului de drept, cu respectarea Constituției și a legilor în vigoare, în acord cu necesitățile și specificitățile României și cu o reală respectare a ordinii statului de drept, a siguranței naționale și a securității vieții individuale a cetățenilor.

Sau trebuie respins în această formă!

– să respingeți atât în comisii cât și la votul în plen proiectul de lege L532/2021 în integralitatea lui, deoarece este un proiect de lege periculos, care prin exprimări dolosive încalcă principiul general al legalității, principiul securității juridice, democrația constituțională, ordinea statului de drept, siguranța națională și securitatea vieții individuale a cetățenilor;

– în temeiul dispozițiilor art. 31 din Constituția României și a Regulamentului Parlamentului să vă exprimați public poziția față de acest proiect de lege și să faceți publice lucrările ședințelor comisiilor de specialitate.

*******

Tehnologia 5G este creată mai mult pentru mașini și obiecte decât pentru sănătatea oamenilor. În mod ironic, tot oamenii sunt cei care plătesc și vor plăti toate costurile aduse de acest fals și toxic „progres”, care nu numai că nu le este destinat, dar le afectează ireversibil bunăstarea, sănătatea și viața. Noi, cetățenii Europei, și urmașii noștri vom fi cei care plătim – cu bani, cu sănătate, cu libertate, cu echilibrul mediului natural, cu drepturi fundamentale, cu suveranitate – această ambiție pentru profit și control a anumitor entități economice și grupuri de interese, numită 5G.

În concluzie, Comisia pentru afaceri europene trebuie să ia în calcul toate problemele legate de aceasta transpunere eronată a legislției europene privitoare la comunicațiile electronice, care ar fi provocate prin adoptarea acestei propuneri legislative și să le corecteze sau să respingă proiectul de lege, în această formă.

Dacă tehnologia nocivă 5G va fi implementată, radiațiile ne vor afecta pe toți!

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.