Stop 5G România

Rulează videoul

Problemele grave semnalate de Consiliul legislativ referitor la PL-x nr. 428/2021 legat de implementarea 5G

Consiliul legislativ a semnalat prin Avizul nr. 781/29.09.2021, care are 190 de pagini, din care 30 cu observații și 160 cu mențiuni legate de actele normative care se vor a fi derogate abuziv, în detrimentul și prin discriminarea tuturor celorlalte sectoare economice, instituții, firme și cetățeni.

Sunt multe derogări abuzive de la legislația actuală, care nu pot fi realizate discriminatoriu față de toate celelalte entități fizice și juridice din România și care nu se justifică în raport cu beneficiile obținute.

Astfel, se vor a fi modificate nu mai puțin de 48 de acte normative, din care 27 de legi, 11 Ordonanțe de Urgență ale Guvernului,  5 Hotărâri de Guvern, 5 Ordonanțe de Guvern, după cum urmează:

  1. Legea nr. 10/1995 – refetoare construcții
  2. Legea nr. 95/2006 – reforma în domeniul sănătății
  3. Legea nr. 107/1996 – legea apelor
  4. Legea nr. 225/2015 – legea Codului fiscal
  5. Legea nr. 422/2001 – protejarea monumentelor istorice
  6. Legea nr. 18/1991 – Fondul funciar
  7. Legea nr. 21/2020 – Codul aerian
  8. Legea nr. 24/2007 – Administrarea spațiilor verzi din intravilan
  9. Legea nr. 46/2008 – Codul silvic
  10. Legea nr. 196/2018 – Asociații de proprietari
  11. Legea nr. 203/2018 – Achitare amenzi contravenționale
  12. Legea nr. 27/2015 – Cod de procedură fiscală
  13. Legea nr. 292/2018 – Proiecte publice-private
  14. Legea nr. 313/2009 – Administrarea spațiilor verzi în urban
  15. Legea nr. 350/2001 – Amenajarea teritorială și urbanism
  16. Legea nr. 458/2002 – Calitatea apei potabile
  17. Legea nr. 504/2002 – Legea audiovizualului
  18. Legea nr. 554/2004 – Contencios administrativ
  19. Legea nr. 21/1996 – Legea concurenței
  20. Legea nr. 50/1991 – Construcții
  21. Legea nr. 51/1991 – Securitatea națională
  22. Legea nr. 135/2010 – Cod Procedură Penală
  23. Legea nr. 159/2016 – Legea infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații
  24. Legea nr. 252/2003 – Registrul unic de control
  25. Legea nr. 362/2018 – Nivelul comun de securitate a rețelelor și sistemelor informatice
  26. Legea nr. 362/2002 – Comerțul electronic
  27. Legea nr. 506/2004 – Protecția datelor personale și a vieții private

 

  1. OUG nr. 12/1998 – Transporturi pe căi ferate și organizare SNCFR
  2. OUG nr. 105/2001 – Frontiera de stat
  3. OUG nr. 195/2005 – Protecția mediului
  4. OUG nr. 13/2013 – Servicii poștale
  5. OUG nr. 57/2007 – Arii naturale protejate
  6. OUG nr. 5/2015 – Deșeuri electronice
  7. OUG nr. 22/2009 – ANCOM
  8. OUG nr. 34/2008 – Sistem național unic pentru apeluri
  9. OUG nr. 34/2014 – Drepturile consumatorilor
  10. OUG nr. 46/2019 – RO-Alert
  11. OUG nr. 111/2011 – Comunicații electronice

 

  1. HG nr. 376/2020 – TNABF
  2. HG nr. 700/2012 – ANPC
  3. HG nr. 487/2016 – Compatibilitatea electromagnetică
  4. HG nr. 740/2016 – Echipamente radio
  5. HG nr. 1016/2004 – Standarde și reglementări UE

 

  1. OG nr. 2/2001 – Regimul juridic al contravențiilor
  2. OG nr. 43/1997 – Regimul drumurilor
  3. OG nr. 25/2016 – Emitere avize amplasament
  4. OG nr. 21/1992 – Protecția consumatorilor
  5. OG nr. 27/2002 – Soluționarea petițiilor

 

O astfel de înșiruire de derogări abuzive este fără precedent în legislația românească reprezintă o sfidare fără precedent și inadmisibilă a voinței suverane a poporului român.

În fapt, acest proiect de lege nu este decât o lungă înșiruire de derogări de la legislația în vigoare, care ar putea produce un haos legislativ cu efecte ireversibile în plan legislativ și social, creându-se și o mare discriminare față de cetățeni. De exemplu, de ce proprietarii de rețele de comunicații sunt scutiți de la obținerea unor autorizații și de unele taxe iar toți ceilalți nu?

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to Top