Consiliul legislativ a semnalat prin Avizul nr. 781/29.09.2021, care are 190 de pagini, din care 30 cu observații și 160 cu mențiuni legate de actele normative care se vor a fi derogate abuziv, în detrimentul și prin discriminarea tuturor celorlalte sectoare economice, instituții, firme și cetățeni.
Sunt multe derogări abuzive de la legislația actuală, care nu pot fi realizate discriminatoriu față de toate celelalte entități fizice și juridice din România și care nu se justifică în raport cu beneficiile obținute.
Astfel, se vor a fi modificate nu mai puțin de 48 de acte normative, din care 27 de legi, 11 Ordonanțe de Urgență ale Guvernului, 5 Hotărâri de Guvern, 5 Ordonanțe de Guvern, după cum urmează:
- Legea nr. 10/1995 – refetoare construcții
- Legea nr. 95/2006 – reforma în domeniul sănătății
- Legea nr. 107/1996 – legea apelor
- Legea nr. 225/2015 – legea Codului fiscal
- Legea nr. 422/2001 – protejarea monumentelor istorice
- Legea nr. 18/1991 – Fondul funciar
- Legea nr. 21/2020 – Codul aerian
- Legea nr. 24/2007 – Administrarea spațiilor verzi din intravilan
- Legea nr. 46/2008 – Codul silvic
- Legea nr. 196/2018 – Asociații de proprietari
- Legea nr. 203/2018 – Achitare amenzi contravenționale
- Legea nr. 27/2015 – Cod de procedură fiscală
- Legea nr. 292/2018 – Proiecte publice-private
- Legea nr. 313/2009 – Administrarea spațiilor verzi în urban
- Legea nr. 350/2001 – Amenajarea teritorială și urbanism
- Legea nr. 458/2002 – Calitatea apei potabile
- Legea nr. 504/2002 – Legea audiovizualului
- Legea nr. 554/2004 – Contencios administrativ
- Legea nr. 21/1996 – Legea concurenței
- Legea nr. 50/1991 – Construcții
- Legea nr. 51/1991 – Securitatea națională
- Legea nr. 135/2010 – Cod Procedură Penală
- Legea nr. 159/2016 – Legea infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații
- Legea nr. 252/2003 – Registrul unic de control
- Legea nr. 362/2018 – Nivelul comun de securitate a rețelelor și sistemelor informatice
- Legea nr. 362/2002 – Comerțul electronic
- Legea nr. 506/2004 – Protecția datelor personale și a vieții private
- OUG nr. 12/1998 – Transporturi pe căi ferate și organizare SNCFR
- OUG nr. 105/2001 – Frontiera de stat
- OUG nr. 195/2005 – Protecția mediului
- OUG nr. 13/2013 – Servicii poștale
- OUG nr. 57/2007 – Arii naturale protejate
- OUG nr. 5/2015 – Deșeuri electronice
- OUG nr. 22/2009 – ANCOM
- OUG nr. 34/2008 – Sistem național unic pentru apeluri
- OUG nr. 34/2014 – Drepturile consumatorilor
- OUG nr. 46/2019 – RO-Alert
- OUG nr. 111/2011 – Comunicații electronice
- HG nr. 376/2020 – TNABF
- HG nr. 700/2012 – ANPC
- HG nr. 487/2016 – Compatibilitatea electromagnetică
- HG nr. 740/2016 – Echipamente radio
- HG nr. 1016/2004 – Standarde și reglementări UE
- OG nr. 2/2001 – Regimul juridic al contravențiilor
- OG nr. 43/1997 – Regimul drumurilor
- OG nr. 25/2016 – Emitere avize amplasament
- OG nr. 21/1992 – Protecția consumatorilor
- OG nr. 27/2002 – Soluționarea petițiilor
O astfel de înșiruire de derogări abuzive este fără precedent în legislația românească reprezintă o sfidare fără precedent și inadmisibilă a voinței suverane a poporului român.
În fapt, acest proiect de lege nu este decât o lungă înșiruire de derogări de la legislația în vigoare, care ar putea produce un haos legislativ cu efecte ireversibile în plan legislativ și social, creându-se și o mare discriminare față de cetățeni. De exemplu, de ce proprietarii de rețele de comunicații sunt scutiți de la obținerea unor autorizații și de unele taxe iar toți ceilalți nu?