Stop 5G România

Rulează videoul
Semneaza si trimite petitia STOP 5G

17.01.2020 Petitie ANCOM prelungire licente fara licitatie

TERMEN MAXIM DE TRIMITERE 17.01.2020 ora 23.59

Se formuleaza ca cerere, se completeaza cu date individuale, se semneaza in conformitate cu convingerile fiecaruia, se trimite pe email la adresele de mai jos.

Adrese de email: pm@gov.ro; relatiicupublicul@comunicatii.gov.ro; ancom@ancom.org.ro; sesizare@ancom.org.ro; petitie@mt.ro; GLI-5G@ancom.org.ro; relatii.publice@ms.ro; contact@control.ro; procetatean@presidency.ro;  srp@mmediu.ro; relatiipublice@just.ro; cabinet.ministru@just.ro; petitii@avp.ro; cabinet@anpc.ro; infopub@senat.ro; comec@senat.ro; cti@cdep.ro; srp@cdep.ro; presedinte@consiliulconcurentei.ro; secretar.general@consiliulconcurentei.ro; office@consiliulconcurentei.ro; contact@stop5gromania.ro

Subiect: Referitor la Proiect de Hotărâre privind stabilirea cuantumului taxei de licenţă pentru prelungirea unor licenţe de utilizare a frecventelor radio

Domnule Președinte,

Domnule Ministru,

Domnule Senator,

Domnule Deputat,

Domnule Președinte ANCOM,

Domnule Președinte CONSILIUL CONCURENTEI,

Domnule Președinte ANPC,

Doamnă Avocat al Poporului,

Subsemnatul …… , data nașterii ……., domiciliat in ….., jud ………, str. ……….., nr ……., având C.I …cu Seria …… Numărul ……….., CNP ……. , cetățean român, în conformitate cu prevederile Constituției Art. 51, a Legii nr. 52/2003 si a Legii 233/2002 actualizată vă scriu să vă informez că nu sunt de acord cu Proiect de Hotărâre privind stabilirea cuantumului taxei de licenţă pentru prelungirea unor licenţe de utilizare a frecventelor radio, licente ce vor fi disponibile tehnologiei nocive 5G  care agrega spectru radio,  proiect  care se afla in consultare publica și vă solicit să aplicați Principiul Precauției, așa cum au procedat și alte state sau orașe europene în privința tehnologiei 5G și să opriți orice demers în vederea realizării operabilității tehnologiilor 5G având următoarele motive prezentate mai jos:

Acest proiect nu face altceva decat sa satisfaca cererile insistente ale industriei telecom de a avea acces la cat mai mult spectru radio, resursa naturala limitata proprietate publica a cetatenilor României, pentru tehnologia 5G care nu poate functiona decat prin agregarea spectrului radio de frecvente. Acest proiect contravine cererilor cetatenilor romani, a caror sanatate si vointa ar trebui sa fie prioritare in implementarea tehnologiilor de comunicatie wireless.

Citat din Strategia 5G pentru Romania „La rândul lor, operatorii de comunicaţii din România au realizat mai multe teste publice 5G în ultimii doi ani, cu diverse obiective*16): demonstrarea capacităţilor transmisiei în fascicole (n.e.masive MIMO) şi agregarea frecvenţelor radio (n.e. MIMO) în diferite scenarii de utilizare”

Aceste frecvente „În benzile de frecvențe radio 1900-1980 MHz/2110-2170 MHz, denumite convențional în continuare în cuprinsul prezentului document banda de 2100 MHz”  sunt in realitate destinate planificatei operabilitati 5G pe durata de valabilitate a licentei acordate deoarece operatorii de telecomunicatii mobile au anuntat public ca vor renunta la reteaua 3G in favoarea retelei 5G. In concluzie, licentele pentru frecventele radio aflate in discutie sunt acordate mascat pentru continuarea temporara a operabilitatii 3G, dar cu tinta in viitorul apropiat pentru comutarea la operabilitatea retelei 5G ca tehnologie „inovativa”, experimentala pe care operatorii deja o implementeaza.

https://www.economica.net/vodafone-vrea-sa-renunte-la-reteua-3g-in-urmatorii-doi-trei-ani-2g-ul-va-ramane_169852.html

Mai mult, in nota de fundamentare spuneti ca operatorii au libertatea de a folosi orice tehnologii pe frecventele licentiate, asta insemnand ca dupa prelungirea acestor licente, noi cetatenii nu vom putea sa ne opunem operabilitatii tehnologiei invazive si nocive 5G pe aceste frecvente.

La acordarea inițială, drepturile de utilizare a frecvențelor radio puteau fi utilizate pentru furnizarea serviciilor de comunicații mobile de generația a treia, iar ulterior licențele de utilizare a frecvențelor radio au fost modificate, în considerarea art. 155 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice, aprobată, cu modificări şi completări, prin Legea nr. 140/2012, cu modificările și completările ulterioare. Scopul urmărit la modificarea licențelor a fost acela de a permite implementarea principiului neutralității tehnologice (instituit, de altfel, prin cadrul european de reglementare în domeniul comunicațiilor electronice). Începând cu data modificării drepturilor individuale de utilizare, titularii au avut posibilitatea implementării oricăror sisteme terestre capabile să furnizeze servicii de comunicații electronice

Titularii drepturilor nu si-au respectat angajamentele dovada fiind campania recenta cand Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a sancţionat cu 1,6 mil. lei operatorii de telefonie mobilă pentru că nu au respectat obligaţiile de acoperire prevăzute în licenţele pentru reţele.

https://www.economica.net/ancom-a-amendat-rcs-rds-telekom-vodafone-si-orange-cu-1-6-milioane-lei-pentru-lipsa-semnalului_178332.html

„Operatorii şi-au asumat aceste obligaţii odată cu licenţele de utilizare a spectrului radio, ele nefiind facultative.” Cristin Popa, director executiv al ANCOM

Aceasta justificare este una dintre multele justificari nefundamentate faptic pe care ANCOM le vehiculeaza in proiectele legislative destinate implementarii tehnologiei wireless 5G in detrimentul tehnologiilor de comunicatii prin cablu care sunt mult mai eficiente si mai sustenabile.

În contextul evaluării oportunității prelungirii a fost avut de asemenea în vedere faptul că titularii drepturilor și-au respectat angajamentele asumate la acordarea licențelor, manifestând totodată diligențe pentru îmbunătățirea acoperirii și calității serviciilor, corespunzătoare în linii mari progresului tehnologic tipic industriei în care activează.

DOAR TEHNOLOGIILE 5G AU NEVOIE DE CANTITĂȚI MARI DE SPECTRU SUPLIMENTAR, și astfel acestea vor afecta ireversibil sănătatea utilizatorilor si a celor din proximitatea lor, securitatea și mediul înconjurător. Tehnic, limita fizică a ratei de date transmise radio este deja atinsă de tehnologia actuală 4G/LTE și/sau de WiFi. Transmisia radio a datelor depinde direct proporțional de cantitatea de spectru radio disponibil operatorului telecom și, automat, utilizatorului. Iar pentru atingerea unei viteze promise de 1 Gbps pe telefonul mobil, operatorul telecom are nevoie de utilizarea a, probabil, peste 20 de ori mai mult spectru radio față de cât este nevoie acum pentru o conexiune clasică 4G care-ți oferă 50 Mbps, dar asta depinde și de restul infrastructurii telecom. Dacă 4G funcționează pe canale de spectru radio cu o lățime de bandă de maxim 20 MHz și oferă cam 50 Mbps, în banda de frecvențe sub-6 GHz utilizată momentan de toți cei trei operatori locali pentru 2G, 3G și 4G, tehnologia 5G permite în aceeași bandă de frecvențe (numită banda C), canale de până la 50 MHz, PLUS AGREGAREA DE MAI MULTE CONEXIUNI SIMULTANE pe canale radio ce funcționează pe frecvențe diferite, cu ajutorul antenelor MIMO și al ”noului” protocol 5G.

Numai așa, prin conexiuni multiple realizate de telefonul ”inteligent” si extrem de poluant 5G cu infrastructura telecom, un operator de telefonie mobilă de la noi poate oferi unui utilizator o viteză mai mare decât 4G! Cu mult mai mult spectru radio utilizat (posibil și de 20 de ori mai mult față de 4G) în momentul utilizării acelei viteze mai mari.

De aceea, operatorii de telefonie mobilă insistă de foarte mult timp și fac presiuni în prezent pe guvern și ANCOM pentru obținerea de nou spectru radio pentru tehnologia 5G și de facilități legislative/normative ca prezenta aflată în consultare!

Iar spectrul radio este limitat. E definit ca resursă naturală limitată protejată prin Constituție de Statul Român. Nu spunem noi că 5G are nevoie de acest spectru radio suplimentar, o spune însuși ghidul de implementare al tehnologiei/rețelelor 5G (https://www.gsma.com/futurenetworks/wp-content/uploads/2019/03/5G-Implementation-Guideline-v2.0-July-2019.pdf)

”Spectrul (radio) este ”sângele” și viața telefoniei mobile, ceea ce înseamnă că este ”sângele” și viața tuturor aplicațiilor și serviciilor mobile de care depind aproape fiecare persoană și afacere. Spectrul (radio) suplimentar/nou este esențial pentru succesul serviciului mobil terestru de generația a cincea (5G).

ANCOM nu dispune de infrastructura necesară pentru monitorizarea completa si permanenta a utilizării spectrului agregat de tehnologiile 5G și mai ales a tehnologiei mm-Wave în benzi de frecvențe mai mari de 10GHz a spectrului radio. ANCOM si cu atat mai mult noi cetățenii nu vom avea cum să urmărim aceste activități și nici cum să combatem utilizarea abuziva a spectrului,  astfel vom fi expuși unor riscuri extrem de mari atât pentru viața noastră cât și pentru apărarea țării. Spectrul radio este o resursă naturală limitată a României și a poporului Român necesară pentru furnizarea de rețele și servicii de comunicații electronice, administrarea eficientă a acestei resurse fiind de importanță strategică la nivel național, în scopul satisfacerii interesului public, social și de apărare a ţării. Astfel, orice suplimentare de cantitate de spectru radio în interes comercial, atât pe frecvențele deja licențiate și acordate, cât și pe frecvențe noi necesită studii de impact și acordul și respectarea drepturilor cetățenilor României.

Mai mult spectru radio utilizat în România rezulta in mai multa poluare electromagnetica atât ambientala cat si ocupațională, atât terestră cât și spațială. Daca tehnologia 4G se bazează pe conexiuni punct la punct, adică telefonul 4G cu mai puține antene proprii se conectează la un stâlp/stație de radiocomunicație/celulă, tehnologia 5G funcționează prin conexiuni la multipunct si creeaza o panza pemanent de conexiuni, adică telefonul 5G cu mult mai multe antene proprii de exemplu 16 MIMO plus cele MASSIVE MIMO (mmWAVE, unde milimetrice extrem de nocive), pentru a realiza transferul de date cu acele viteze de ordinul Gbps, va conecta simultan cu câte celule telecom și sateliți are disponibili. Numărul celulelor telecom vor fi de cel puțin 4 ori mai mare, incluzând aici așa numitele celule mici (small cells) conform declaratiilor de presa a oficialilor ANCOM, decât cel din prezent, iar numărul sateliților este de ordinul zecilor de mii, pe frecvențe multiple agregându-se spectru si astfel radiațiile/poluarea RF și electromagnetică este de zeci de ori mai mare. Densitatea conexiunilor va fi extremă atât din cauza numărului imens de utilizatori umani, de obiecte (potențial de miliarde), cat si al densității infrastructurii de stații de radioemisie/antene/cellule (milioane), si sateliți (zeci de mii). Poluarea RF și electromagnetică ”adusa” de 5G va fi de zeci de ori mai mare decat cea din prezent.

Permiterea operabilității tehnologiilor 5G prin suplimentarea și utilizarea la comun a cantității de spectru și benzilor de frecvențe încalcă multiple drepturi ale omului și mediului,  Constituția României, legislația internațională aflată în vigoare. Orice justificare a promovării tehnologiilor 5G în România prin aceste acțiuni legislative, inclusiv cea aflată în consultare publică, reprezintă o încălcare evidentă a acestora legi fundamentale. Acțiunea sau inacțiunea reprezentanților Statului Român (ANCOM,  ANPC, Consiliul Concurenței, Guvernul României, Președintele României, Parlamentul României) în ce privește celeritatea implementării tehnologiilor 5G pe spectrul românesc de frecvențe radio, proprietate publică, administrat de ANCOM prin TNABF și licențe de utilizare,  constituie complicitate, se înscriu sub incidența juridică a unor fapte penale precum: TRĂDARE DE ȚARĂ, GENOCID, CRIME ÎMPOTRIVA UMANITĂȚII sau CRIME DE RĂZBOI

 

În baza motivelor mai sus și a prevederile Constituției României, Drepturile Omului si copilului, legea de functionare ANCOM si toate legile României care ocrotesc interesului public, social și de apărare a ţării si solicit imperios urmatoarele:

  1. Publicarea imediată a tuturor locațiilor stațiilor de radiocomunicație ale infrastructurii telecom din Romania și a benzilor de frecvențe licențiate pe care operează, ANCOM având aceste date, conform obligațiilor care le revin operatorilor prin Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii nr. 353/2015 privind procedura de acordare a drepturilor de utilizare a frecvenţelor radio
  2. Oprirea oricăror demersuri legislative care permit operabilitatea tehnologiilor 5G prin accesul la spectrul radio al românilor.
  3. Solicit evaluarea impactului asupra mediului și sănătății publice înainte de operabilitatea comercială a tehnologiei/infrastructurii 5G pe spectrul radio românesc
  4. Inițierea unor studii științifice independente asupra impactului radiațiilor RF și EMF asupra sănătății,
  5. Reevaluarea și actualizarea limitelor de impact ale radiațiilor wireless RF și EMF asupra sănătății stabilite prin acte normative și participarea cetățenească,
  6. Reprezentare și control democratic al ANCOM,
  7. Reglementarea adecvată a amplasării infrastructurii telecom cu operare comercială pe condominii, domeniul public astfel încât să se asigure un înalt standard de protecție a persoanelor vulnerabile, inclusiv la locul de muncă,scoli, gradinite, spitale
  8. Informarea și dezbaterea publică a standardelor tehnice astfel încât comunitățile să decidă prin consultări/referendum ce tip de infrastructura tehnică de comunicații fără fir este oportună,
  9. Declasificarea și comunicarea publică a tuturor documentelor și strategiilor referitoare la tehnologia 5G,
  10. Sprijinirea grupului de inițiativă legislativă cetățenească

Nume:

Data:

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.