Va rugăm sa ne sustineti trimițând si voi de petitia de corectare sau respingere L532/2021 (legea MAMUTpentru 5G) la adresele de email și la numerele de telefon ale senatorilor din aceasta comisie. L532/2021, legea dedicata facilitarii 5G pe sanatatea, avuția, libertatea și suveranitatea noastra.
Contactele senatorilor cu numerele de telefon, emailuri, facebook se descarca de la http://stop5gromania.ro/wp-content/uploads/2021/12/Contacte_Senatori.xlsx
TO: cdo@senat.ro, ioan.cristina@senat.ro, ionut.neagu@senat.ro, titus.corlatean@senat.ro, psd.fieni@yahoo.com, laszloattila.iroda.birou@gmail.com, laszlo.attila@rmdsz.ro, mateybogdan100@yahoo.com, mateiconstantinbogdan@yahoo.com,felixstroe55@yahoo.com, marius.toanchina@senat.ro, costel.vicol@senat.ro, vicolcostel@yahoo.com, sergiu.vlad@senat.ro, sergiu.vlad@usrarad.ro, florin.citu@senat.ro, steluta.gheorghe@senat.ro
Prevederile propunerii legislative creează multiple ingerințe în drepturile și libertățile cetățenești: dreptul la viață, integritate fizică și psihică, la mediu sănătos, la proprietate privată, la asociere, la informare, la consimțământ informat, la proprietate, la autonomie administrativă, la cultură, accesul la informații, dreptul la o justiție corectă, egalitate de drepturi, dreptul la viață privată și familială, drepturile consumatorilor, suveranitatea individuală și libertatea de a dispune de propriul corp, libertatea de conștiință, inclusiv suveranitatea și siguranța națională.
Pentru o legiferare corectă este nevoie de analize de specialitate multidisciplinare și dezbateri ample și detaliate asupra acestui proiect de lege.
Reamintim că se vor a fi modificate nu mai puțin de 48 de acte normative, doar în folosul rețelelor 5G și pentru industria telecom, în mod discreționar, din care 27 de legi, 11 Ordonanțe de Urgență ale Guvernului, 5 Hotărâri de Guvern și 5 Ordonanțe de Guvern.
O astfel de înșiruire de derogări abuzive este fără precedent în legislația românească și reprezintă o sfidare inadmisibilă a voinței suverane a poporului român, ce ar putea produce un haos legislativ cu efecte ireversibile în plan legislativ și social, creându-se și o mare discriminare față de cetățeni, inclusiv prin încălcarea și restrângerea unor drepturi și libertăți fundamentale.
DREPTUL LA VIAȚĂ ȘI INTEGRITATE FIZICĂ ȘI PSIHICĂ este încălcat prin expunerea involuntară, fără excepție, permanentă și omniprezentă a tuturor cetățenilor, mai ales a categoriilor vulnerabile gravide, copii, bolnavi cronici sau cu implanturi medicale, electrohipersenzitivi la radiațiile de radiofrecvență generate de rețelele de comunicații electronice mobile proliferate prin prezentul proiect de lege și prin invazivitatea tehnologiilor emergente inclusiv a nanotehnologiilor medicale (IoB).
Proliferarea acestor tehnologii invazive si nocive sănătății atat prin intensitatea, densitatea și timpul de expunere la ele se realizeaza prin proiectul de lege in ansamblul lui dar si in parte prevederile mai multor articole care decurg din Art.1 lit a), b), c) in mod explicitat prin Art.2 Pct. 22 alin.(4) lit. c. și punctul 35 alin.(3) lit. a. |
Prevederile Art.2 Pct. 22 alin.(4) lit. c. și punctul 35 alin.(3) lit. a sunt singurele măsuri de protecție a sănătății publice prin limitarea expunerii populației la câmpurile electromagnetice generate de rețelele de comunicații electronicese raporteaza la Recomandare a Consiliului nr. 1999/519/CE privind limitarea expunerii publicului larg la câmpuri electromagnetice (de la 0 Hz la 300 GHz), asadar o RECOMANDARE veche din 1999 cand era un alt context tehnologic, in conditiile in care avem o alta rezolutie mai recenta decat aceasta din 2011 mult mai protectiva atat pentru copii cat si pentru populatia intreaga si anume Rezolutia Consiliului Europei nr. 1815 (2011)
Pe cale de consecință, se impune ca în acest proiect de lege să fie integrate toate prevederile Rezoluției nr. 2011/1815/ CE. Astfel, Recomandarea Consiliului nr. 1999/519/CE trebuie să fie înlocuită cu Recomandarea Rezoluției Consiliului Europei 1815 /2011, în următoarele articole ale proiectului de lege: Art.2 Pct. 22 alin.(4) lit. c. și punctul 35 alin.(3) lit. a, din forma adoptată de Camera Deputaților.
Deși Consiliul Europei a adoptat dispoziții mai recente, ANCOM și restul instituțiilor abilitate se limitează la niste recomandările mai vechi, din anul 1999, care sunt complet depășite și nu mai corespund contextului actual al telecomunicațiilor.
Măsuri mult mai serioase și mai precaute sunt recomandate prin Rezoluția 1815/2011 a Consiliului Uniunii Europene, care recomandă angajamente legislative și administrative cu adevărat protective, în contextul proliferării echipamentelor radiative ale rețelelor de comunicații mobile, precum: înăsprirea limitelor de expunere la radiații, evitarea amplasării antenelor / echipamentelor în preajma copiilor, campanii de informare și de consultare a populației de către autorități, măsuri speciale de protecție a categoriilor vulnerabile, dezvoltarea unor tehnologii mai puțin nocive, etichetarea clară a dispozitivelor wireless, cu menționarea parametrilor radiativi și a riscurilor pentru sănătate, utilizarea preponderentă a dispozitivelor cu fir etc.
De exemplu, decizia Curții de Apel din SUA care a decis că Comisia Federală de Comunicații (FCC) nu a furnizat o explicație motivată pentru a stabili că liniile directoare actuale care sunt similare si usor mai restrictive decat cu cele din Recomandare a Consiliului nr. 1999/519/CE privitoare la expunerea populației la radiațiile de radiofrecvență, protejează în mod adecvat împotriva efectelor nocive ale acestor radiații.Sursa:https://www.cadc.uscourts.gov/internet/opinions.nsf/FB976465BF00F8BD85258730004EFDF7/$file/20-1025-1910111.pdf. În cauză s-au depus 11.000 de pagini de dovezi ale vătămărilor provocate de tehnologiile 5G și wireless, pe care FCC le-a ignorat, inclusiv dovezi ale unor boli deja existente pe scară largă.Arhiva cu dovezile științifice este la:https://ehtrust.org/environmental-health-trust-et-al-v-fcc-key-documents/.
Codul European al Comunicatiilor face niște recomandări legate însă nu sunt mandatorii ad litteram pentru statele membre, astfel in 2021 politicile mai multor tari membre UE nu au adoptat prevederile Recomandării 1999/519/CE Dintre acestea enumerăm Belgia, Luxemburg, Slovenia, Croatia, Bulgaria, Grecia, https://www.gsma.com/publicpolicy/emf-and-health/emf-policy
Articolul 58 din DIRECTIVA (UE) 2018/1972 pe care se pretinde a se transpune prin L532/2021 prevede explicit această posibilitate de a impune alte cerințe Reglementări tehnice privind câmpurile electromagnetice Procedurile prevăzute în Directiva (UE) 2015/1535 se aplică tuturor proiectelor de măsuri ale unui stat membru care ar impune pentru instalarea punctelor de acces pe suport radio cu arie de acoperire restrânsă alte cerințe în ceea ce privește câmpurile electromagnetice decât cele prevăzute în Recomandarea 1999/519/CE.
Pe cale de consecință, se impune ca în acest proiect de lege să fie integrate toate prevederile Rezoluției 1815/2011 CoE. În caz contrar dreptul la viață, integritate fizică și psihică este încălcat avand in vedere zecile de mii de sateliti orbitali 5G, milioanele de antene 5G si trilioanele de obiecte conectate in retelele 5G care vor crea o panza de fascicole radiative, mult mai agresive si mai nocive decât a fost pâna acum. Pentru a vă edifica va trimit mai jos o fotografie rezultata dintr-o lucrare a inginerilor IEEE.
Mai multe argumente legate de celelalte drepturi si libertati sunt la http://stop5gromania.ro/28-12-2021-cerere-catre-comisia-pentru-drepturile-omului-egalitate-de-sanse-culte-si-minoritati-din-senat/
Dreptul afectat de proliferarea retelor invazive si nocive 5G prin L532/2021 care garantate de Constituția României și Legislatia internațională |
DREPTUL LA SĂNĂTATE, VIAȚĂ ȘI INTEGRITATE FIZICĂ ȘI PSIHICĂ garantat de ART. 22 al. 1, 2 si ART.34 al. 1. din Constitutie, Art. 2 al. 1, Art. 3 al.1,2 a)., Art. 6,35 din Carta drepturilor fundamentale a U.E. |
DREPTUL LA MEDIU SĂNĂTOS garantat de ART. 35, 37, ART.10 din Carta drepturilor fundamentale a U.E. |
DREPTUL LA VIAȚĂ INTIMĂ ȘI FAMILIALĂ garantat de ART. 22 al. 1, 2, ART. 26 al. 1,2 și ART.34 al 1. din Constituție. Hotararea CCR 80/2014 PCT. 19 referitor la ART 26 al 1,2,3,4; PCT 21 referitor la ART 26; Art. 7 din Carta drepturilor fundamentale a U.E. |
DREPTUL LA DOMICILIUL INVIOLABIL garantat de ART.44 al 1 și 2 din Constituție |
SECRETUL CORESPONDENȚEI garantat de ART. 28 din Constituție |
DREPTUL LA MUNCĂ garantat de ART. 41 si ART. 135 din Constituție, Art. 3 din Codul Muncii. |
DREPTUL CONSUMATORILOR DE A ALEGE ÎN BAZA CONSIMȚĂMÂNTULUI INFORMAT garantat de ART. 31 al. 2,4 si ART. 135 din Constituție, ART.10 din Carta drepturilor fundamentale a U.E. |
DREPTUL LA PROPRIETATE PUBLICĂ ȘI PRIVATĂ garantat de Art. 135 din Constituție |
SUVERANITATEA ESTE PUSĂ ÎN PERICOL DE REȚEAUA 5G garantat de ART. 55 al. 1 din Constituție. Art. 135 din Constituție |
DEMNITATEA garantat de Art. 1, alin. (3) din Constituție |
DREPTUL LA ASOCIERE garantat de Art. 40, alin. (1) din Constituție |
DREPTUL LA INFORMARE, ACCESUL LA INFORMAȚII, DREPTUL LA CONSIMȚĂMÂNT INFORMAT garantat de Art. 31, alin. 1, 2, 4) din Constituție |
DREPUL LA AUTONOMIE ADMINISTRATIVĂ garantat de Art. 120, alin(1) și Art. 121, alin. (1) și (2) din Constituție |
DREPTUL LA CULTURĂ garantat de Art. 33, alin. (1) și (3) din Constituție |
DREPTUL LA O JUSTIȚIE CORECTĂ garantat de Art. 21, alin. (2) și (3) din Constituție |
EGALITATE DE DREPTURI garantat de Art. 16, alin. (1) și (2), Art. 41, alin. (1) și (2) și Art. 44, alin. (1) și (2) din Constituție |
SUVERANITATEA INDIVIDUALĂ ȘI LIBERTATEA DE A DISPUNE DE PROPRIUL CORP, LIBERTATEA DE CONȘTIINȚĂ garantat de Art. 26, alin. (1) și (2), Art. 29, alin. (1), (2) și (6) din Constituție |
SUVERANITATEA garantat de Art. 2, alin. (1) din Constituție |
SIGURANȚA NAȚIONALĂ garantat de Art. 119 din Constituție |
Vă mulțumesc,
Data: 13.01.2022 Semnatura: