Stop 5G România

Rulează videoul

21.06.2022 – petitie RESPINGETI JEFUIREA COMUNITATILOR LOCALE prin PLx 428/221

IMPORTANT si URGENT!

Trimiteti petitia urmatoare celor care vor permite sa fie jefuite bugetele locale de telecomi ca sa se puna din 50 in 50 de metri antene radiative 5G pe proprietatea publica fara autorizatii, fara chrii, fara macar sa plateasca consumul de energie electrica care va fi enorm.

TRIMITETI-LE sa nu zica ca nu au stiut ce fac sau ce voteaza.

SUBIECT: OPRITI JEFUIREA COMUNITATILOR LOCALE PRIN PL-x nr. 428/2021

la: cp06@cdep.ro, psd@cdep.ro, pnl@cdep.ro, usrplus@cdep.ro, aur@cdep.ro, udmr@cdep.ro, minoritati@cdep.ro, simona.bucuraoprescu@cdep.ro,gabriel.avramescu@cdep.ro, angelica.fador@cdep.ro, denes.seres@cdep.ro, bogdan.toader@cdep.ro, oana.cambera@cdep.ro, alin.apostol@cdep.ro, adrian.axinia@cdep.ro, tudor.benga@cdep.ro, daniel.blaga@cdep.ro, catalina.ciofu@cdep.ro, alin.colesa@cdep.ro, mitrutflucus@cdep.ro,bogdan.ivan@cdep.ro, laurentiu.leoreanu@cdep.ro,ionut.mosteanu@cdep.ro, eliza.peta@cdep.ro, florin.roman@cdep.ro, vetuta.stanescu@cdep.ro, marian.tachianu@cdep.ro

Pentru Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului din Camera Deputatilor

Domnule Președinte,

Doamnelor/Domnilor Deputati,

Vă sesizăm prin prezenta că proiectul de lege PL-x nr. 428/2021 (L532/2021) pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul comunicațiilor electronice și pentru stabilirea unor măsuri de facilitare a dezvoltării rețelelor de comunicații electronice, încalcă flagrant principiile constituționale și norme legale din domeniul de competență și activitate al comisiei dvs. motiv pentru care va solicitam să luați în calcul toate problemele care ar fi provocate prin adoptarea acestei propuneri legislative și să le corectați sau să respingeți proiectul de lege si sa sustineti trimiterea inapoi la initiator.

Este responsabilitatea dvs. ca legiutor sa respectați Constituția României si interesele noastre ale celor care v-am mandatat, nu ale corporatiilor.

Aceste argumente sunt prezentate in detaliu la http://stop5gromania.ro/06-02-2022-memoriu-adresat-comisiei-pentru-administratie-publica-din-senat-jos-l532-2021/

Prevederile propunerii legislative PL-x nr. 428/2021 creează multiple ingerințe în drepturile și libertățile cetățenești: dreptul la viață, integritate fizică și psihică, la mediu sănătos, la proprietate privată, la asociere, la informare, la consimțământ informat, la proprietate, la autonomie administrativă, la cultură, accesul la informații, dreptul la o justiție corectă, egalitate de drepturi, dreptul la viață privată și familială, drepturile consumatorilor, suveranitatea individuală și libertatea de a dispune de propriul corp, libertatea de conștiință, inclusiv suveranitatea și siguranța națională.

Tabelul cu modul în care zeci de articole din PL-x nr. 428/2021 aduc prejudicii directe și indirecte mai multor drepturi și libertăți fundamentale poate fi descărcat de la http://stop5gromania.ro/wp-content/uploads/2022/01/Tabel-Ingerinte-Drepturi-ale-Omului-Articole-L532_2021.pdf. Cele mai importante probleme pe care le-am subliniat la proiectul de lege PL-x nr. 428/2021 sunt:

ANCOM nu a ținut cont de solicitările și necesitățile comunităților locale, exprimate prin cererile administrațiilor publice locale; în condițiile în care majoritatea cetățenilor europeni și-au exprimat precauția în privința implementării 5G Acest proiect de lege NU a primit un acord explicit din partea administrațiilor locale.

Firmele telecom nu vor plăti taxe sau chirie pentru menținerea echipamentelor 5G pe proprietatea publică sau privată;

Derogarea de la plata taxelor este profund discriminatorie față de toate celelalte firme care sunt obligate să plătească taxele;

Nu s-au făcut studii de impact bugetar al cheltuielilor.

Nu se precizează sursa de finanțare sau de compensare a cheltuielilor;

Prejudicierea bugetului de stat.

Rețelele de comunicații electronice NU sunt bunuri de utilitate publică;

Primăriilor li se îngrădește autonomia administrativă și li se pun diverse sarcini operaționale și, cel mai grav, financiare.

Punctele de acces pe suport radio cu arie de acoperire restrânsă trebuie supuse licențierii sociale de către comunitățile locale deoarece sunt invazive și nesigure. Trebuie prevăzute sancțiuni clare pentru toate instituțiile implicate, inclusiv ANCOM, atunci când acestea fac abuzuri și încalcă legea; Rețelele 5G consumă foarte multă energie electrică; Facturile imense la energie vor fi plătite de comunitălile locale ;

Avocatul Poporului a făcut o amplă critică a acestui proiect de lege și a semnalat multe prevederi ilegale și neconstituționale;

Presiune fără precedent pe fondurile de asigurări sociale și de sănătate în urma poluării electromagnetice;

Uniunea Europeană a dat mulți bani firmelor telecom pentru cercetarea, inovarea și implementarea 5G;

Firmele telecom NU mai pot cere alți bani de la buget sau derogări financiare;

Exemple de soluții la problemele rețelelor de comunicații mobile, care trebuie să se regăsească și în proiectul de lege.

Reamintim Comisiei faptul că deși o parte din funcționarii publici implicați și unii parlamentari pretind și chiar dezinformează public că această propunere legislativă este transpunerea Directivei Codului european al comunicațiilor electronice, acest proiect se concentrează pe foarte multe alte prevederi care nu se regăsesc în Directiva europeană invocată, unele fiind chiar în contradicție cu legislația europeană.

Aceste prevederi cu „specific național” sunt total lipsite de fundamentare și de proporționalitate în raport cu nevoile curente ale României în materie de comunicații electronice și sunt vădit neconstituționale și nedemocratice.

Transpunerea Codului european al comunicațiilor electronice este întârziată de marea majoritate a statelor membre UE din motive temeinice de invazivitate și dezechilibre majore la nivel legislativ, precum și la nivelul multisectorial al societății umane, de la sănătate publică la apărare națională. Astfel, în situația României aflându-se state membre UE Spania, Croația, Letonia, Lituania, Irlanda, Polonia, Portugalia, Slovenia și Suedia.

Raportul Curții Europene de Conturi menționează foarte clar ca legislatia europeană privitoare la 5G nu constă în regulamente obligatorii direct aplicabile ci doar doua directive ce necesita a fi transpuse legislativ doar cu respectarea supremației si suveranității Constituției României deoarece riscurile și daunele vor fi suportate de statele membre. Aceste riscuri si amenintari evidentiate de Curtea Europeana de Conturi sunt: Riscuri la adresa confidențialități, Amenințări la adresa securității naționale, Dependența de lanțul de aprovizionare, Atacuri cibernetice, Efecte negative asupra sănătății, Pierderi de locuri de muncă din cauza creșterii eficienței Sursa: pag. 53 https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/SR22_03/SR_Security-5G-networks_RO.pdf

În concluzie, solicităm Comisiei pentru administraţie publică să ia în calcul toate problemele legate de administrația publică și de bugetele locale, care ar fi provocate prin adoptarea acestei propuneri legislative și să le corecteze sau să respingă proiectul de lege, în această formă.

Data:

Semnatura:

2 thoughts on “21.06.2022 – petitie RESPINGETI JEFUIREA COMUNITATILOR LOCALE prin PLx 428/221”

  1. Stop 5 G Romania. Nu vrem sa fie implementat 5 G. Parlamentari, mai ascultați si ce vrea poporul roman!!!

  2. Ciocanel Florin

    Stop 5 g în România, dacă vreți antene 5 g sa puneți la casele voastre și la parlament trădători de Tara și Neam, Poporul Romanan nu vrea 5 g și nici-o alta activitate rău voitoare asupra ei

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to Top