Stop 5G România

Rulează videoul
Semneaza si trimite petitia STOP 5G

16.01.2020 Petitie ANCOM planul de actiuni 2020

TERMEN MAXIM DE TRIMITERE 16.01.2020 ora 23.59

Se formuleaza cerere, se completeaza cu date individuale, se semneaza in conformitate cu convingerile fiecaruia, se trimite pe email la adresele de mai jos.

Adrese de email:  ancom@ancom.org.ro,  consultare@ancom.org.ro, relatiipublice@just.ro, comec@senat.ro, cti@cdep.ro, srp@mmediu.ro, relatii.publice@ms.ro, office@consiliulconcurentei.ro, cabinet@anpc.ro, contact@stop5gromania.ro

Subiect: Referitor la Proiect Planul de acţiuni al ANCOM pentru anul 2020

Domnule Ministru,

Domnule Senator,

Domnule Deputat,

Domnule Președinte ANCOM,

Domnule Președinte CONSILIUL CONCURENTEI,

Domnule Președinte ANPC,

Subsemnatul …… , data nașterii ……., domiciliat în ….., jud ………, str. ……….., nr ……., având C.I …cu seria …… numărul ……….., CNP ……. , cetățean român, în conformitate cu prevederile Constituției Art. 51, a Legii nr. 52/2003 și a Legii 233/2002 actualizată, vă informez că nu sunt de acord cu acțiunile ce înlesnesc operaționalizarea tehnologiei nocive 5G prezente din Planul de acţiuni al ANCOM pentru anul 2020, aflat în consultare publică, și vă solicit să aplicați Principiul Precauției, așa cum au procedat și alte state sau orașe europene în privința tehnologiei 5G și să opriți orice demers în vederea realizării operabilității tehnologiilor 5G având următoarele motive prezentate mai jos impreuna cu propunerile mele de acțiuni pentru protejarea vieții și bunăstării consumatorilor și cetățenilor pe care sunteți obligați să îi slujiți :

Acțiunile la care ma opun sunt citate din planul prezentat la adresa https://www.ancom.ro/uploads/forms_files/Plan_actiuni_20201576588152.pdf, si sunt următoarele:

Actiune 12 din Plan

  1. Aplicarea foii de parcurs din Strategia 5G pentru România (acțiunile 18 și 19) Acțiunile derivă din foaia de parcurs a Strategiei 5G pentru România și sunt în responsabilitatea ANCOM cu termen de realizare S2 2020. În particular, este vorba de operaționalizarea ”Alianței pentru 5G” și Raportarea situației infrastructurilor pentru comunicații electronice din România trim. IV 2020 Planificare strategică – Facilitarea 5G în România / promovarea progresului tehnologic

Strategia 5G pentru România impusă prin HG, act normativ care încalcă Constituția României și legile românești aflate în vigoare, nu are fundamentare în realitatea economica și socială româneasca, nu are avizul Ministerului Sănătății, Ministerului Mediului și al altor ministere care răspund de aspectele vieții și societății pe care aceasta tehnologie invazivă, experimentală și militară le afectează profund.

Președintele țării, Klaus Iohannis a declarat: ”5G este gândit să intre în toate sferele vieții cotidiene, a vieții de stat, a comunicării între cetățean și instituție, între instituții, până la urmă și între lucruri există ceea ce se numește internetul lucrurilor și atunci impactul evident va fi și pe securitate națională și trebuie să ținem cont de aceste lucruri”.

Așadar HG Strategia 5G pentru România trebuie anulată și nicidecum pusă în aplicare prin astfel de demersuri ale ANCOM.

Actiunea 24 din Plan

  1. Adoptarea deciziei privind organizarea procedurii de selecție (stabilirea condițiilor de acordare a drepturilor de utilizare și a regulilor de desfășurare a procedurii de selecție) pentru acordarea drepturilor de utilizare a spectrului radio disponibil în benzile de frecvențe de 700 MHz, 800 MHz, 1500 MHz, 2600 MHz, 3400-3800MHz pentru furnizarea de rețele publice și servicii de comunicații electronice de bandă largă și a altor acte normative necesare. Acțiunea urmărește realizarea obiectivelor Agendei Digitale pentru Europa privind accesul la serviciile de comunicații de bandă largă până în 2020, precum și a obiectivelor „Planului de acțiuni: 5G pentru Europa” privind introducerea coordonată a serviciilor 5G în Uniune; în acest scop, este necesară punerea la dispoziția furnizorilor de servicii de comunicații electronice are surselor de spectru necesare, prin implementarea Deciziilor relevante ale Parlamentului European și ale Consiliului aplicabile privind armonizarea utilizării benzilor de frecvențe de 700 MHz,800 MHz, 1500 MHz, 2600 MHz, 3400-3800 MHz pentru sisteme terestre capabile să furnizeze servicii de comunicații electronice de bandă largă în Uniune.

Spectrul radio este o resursă naturală limitată, proprietate publică, necesar pentru furnizarea de rețele și servicii de comunicații electronice. Administrarea eficientă a acestei resurse este de importanță strategică la nivel național, în scopul satisfacerii interesului public, social și de apărare a țării. Astfel, orice suplimentare de cantitate de spectru radio în interes comercial, atât pe frecvențele deja licențiate și acordate, cât și pe frecvențe noi, necesită studii de impact, precum și acordul cetățenilor României și respectarea drepturilor lor și a mediului. Constituția României prevalează Directivelor Europene invocate de ANCOM care nici nu sunt legi și nici nu sunt integrate legislativ la nivel național de Parlamentul României. Directivele Europene sunt doar obiective și recomandări către Statele membre, cărora le revine întreaga responsabilitate dacă le implementează sau nu, conform principiului SUVERANITATII STATALE. ANCOM nu poate fundamenta și justifica anumite directive europene din moment ce responsabilitatea întreaga o poartă STATUL ROMÂN prin reprezentanții săi, inclusiv autorități precum ANCOM. Doar REGULAMENTUL EUROPEAN este obligatoriu, Directivele sau alte recomandări NU.

ANCOM și MCTI forțează legislativ implementarea unei tehnologii deja dovedite în zonele în care s-a implementat ca fiind periculoase. Mor instant albinele/insectele, mor păsările, arborii se usucă, copiii și adulții sensibili se imbolnavesc grav. Responsabilitatea pentru aceasta crimă împotriva umanității și mediului natural revine reprezentanților STATULUI ROMÂN, nu birocratilor de la UE.

Deciziile insuficient verificate, care nu au la bază studii de impact serioase, creează mari probleme când sunt implementate. Este și cazul efectelor nocive a radiațiilor generate de tehnologia 5G.  Avem astăzi, din păcate, o listă lungă de eșecuri la nivelul Uniunii Europene în implementarea unor proiecte, ce au în comun câteva elemente definitorii. Toate au plecat de la premisa că aduc o îmbunătățire a calității vieții și a calității mediului și toate au sfârșit prin a afecta viața oamenilor și starea mediului înconjurător. Mai au însă în comun și faptul că pentru niciunul din cazurile respective nu s-a făcut un studiu consistent și responsabil asupra consecințelor implementării. Nu toate deciziile luate la nivelul Uniunii Europene sunt bune și corecte. S-au făcut și se fac multe greșeli, din diverse motive, dar mai ales atunci când se iau hotărâri fără analize temeinice și fără să se țină cont de vocea societății civice, care nu întâmplător este supranumită înțelepciunea poporului!

Țări precum BELGIA, FRANȚA, NORVEGIA, SUEDIA, DANEMARCA, BULGARIA, toate membre ale UE, au ascultat vocea societății lor civice și au suspendat/amânat implementarea comercială a tehnologiei 5G pâna nu se dovedește că este sigură din punctul de vedere al sănătății populației și a mediului.

Societatea civică din România, prin numeroase memorii și petiții, spune clar și răspicat 

STOP 5G în România, aplicati Principiul Precautiei, nu ne incalcati drepturile fundamentale!

ANCOM dă dovada de a nu avea nici capacitatea, nici competența, nici buna voință și nici buna credință de a înțelege gravitatea situației pe care o creează promovând agresiv legislativ operabilitatea tehnologiilor 5G în România.

Actiunea 25

  1. Desfășurarea procedurii de selecție pentru acordarea drepturilor de utilizare a frecvențelor în benzile de frecvențe vizate pentru furnizarea de rețele publice și servicii de comunicații electronice de bandă largă. Punerea la dispoziția furnizorilor de rețele publice și servicii de comunicații electronice a resurselor de spectru necesare pentru implementarea serviciilor de comunicații electronice de bandă largă, inclusiv 5G, la nivel național; Implementarea Deciziilor relevante ale Parlamentului European și ale Consiliului și a Deciziilor Comisiei Europene aplicabile privind armonizarea benzilor de frecvențe vizate pentru sisteme terestre capabile să furnizeze servicii de comunicații electronice de bandă largă în Uniune.

Ritmul cu care ANCOM a suplimentat spectrul în ultimii 7 ani este alarmant de mare și nejustificat, în timp ce standardele de sănătate sunt aceleași de zeci de ani, iar dovezile nocivității radiațiilor câmpurilor electromagnetice emise de tehnologiile wireless continuă a se acumula, fiind de natură științifică, juridică și faptică.

Mai mult spectru radio utilizat în România înseamnă mai multă poluare electromagnetică atât ambientala cat și ocupațională, atât terestră cât și spațială. Dacă tehnologia 4G se bazează pe conexiuni “punct la punct”, adică telefonul 4G cu mai puține antene proprii se conectează la o singură celulă (sau stație de radiocomunicație/stâlp), tehnologia 5G funcționează prin conexiuni multipunct. Telefonul 5G având mai multe antene proprii (e.g., 16) MIMO (Multiple input – multiple output) și Massive MIMO (6GHz-100GHz, extrem de nocive), pentru a realiza transferul de date cu acele viteze, se va conecta simultan la câte celule și sateliți găsește disponibili în raza sa curentă de acces. Numărul total al acestor celule va fi, conform declarațiilor de presă ale înșiși oficialilor ANCOM, de cel puțin patru ori mai mare decât cel prezent, iar numărul sateliților va fi, pentru 5G de ordinul zecilor de mii. Toate acestea vor opera pe benzi de frecvențe multiple, agregându-se spectrul la fiecare download pe telefoanele noastre personale și pe obiectele din reteaua 5G. Radiațiile si poluarea câmpului electromagnetic vor fi de zeci de ori mai mari, pentru că densitatea conexiunilor va crește atât (a) din cauza numărului imens de utilizatori conectați – oameni și obiecte – ajungand la un număr de ordinul trilioanelor de conexiuni, cat și (b) al densității infrastructurii de stații de radio emisie/antene/celule (de ordinul milioanelor), și (c) al densității de sateliți (de ordinul zecilor de mii).

Actiunea 32 din Plan

32.Campanie/Acţiuni de informare privind beneficiile 5G și efectele în rândul autorităților locale, cetățenilor și mediului de afaceri și pentru reducerea asimetriei de informații privind implementarea 5G în România. În anul 2019, ANCOM a redactat în cadrul unui grup de lucru interministerial o strategie pentru implementarea 5G în România. Strategia a fost asumată de Guvernul României prin intermediul HOTĂRÂRII nr. 429 din 20 iunie 2019

Din preocuparea și din planul de acțiuni ANCOM lipsește Campania de informare autorităților locale, cetățenilor și mediului de afaceri în legătură cu RISCURILE și COSTURILE DE SĂNĂTATE  pe care le prezinta TEHNOLOGIA 5G. Peste tot ni se prezintă niște pretinse beneficii (exclusiv economice, de cele mai multe ori nefundamentate) parcă preluate din broșurile de marketing ale operatorilor telecom.

TEHNOLOGIA 5G are prea puține beneficii pentru populație în comparație cu 4G și fibra optică, și asta o spun chiar producătorii hardware ai tehnologiei.

ANCOM dezinformează și manipulează de ani buni prezentand pretinse beneficii ale tehnologiei broadband fără fir (wireless) discriminând vădit beneficiile tehnologiei broadband prin cablu de fibra optica.

De ce ANCOM nu are campanii de informare a populației cu privire la impactul radiațiilor electromagnetice emise de tehnologiile wireless?

De ce ANCOM nu face nimic în a propune și a adopta standarde de expunere la radiații electromagnetice mai stricte, care să protejeze autentic cetățeanul consumator pe care pretinde că îl slujește?

Agenția Europeană de Mediu a solicitat măsuri de precauție de urgență încă din 2009. Parlamentul European a repetat acest apel, de asemenea, în 2009. Într-o rezoluție unanimă în 2011, Consiliul European cere abandonarea politicilor de comunicare wireless care sunt considerate nesustenabile în forma lor actuală.

Rezoluția 1815 CE, din anul 2011, referitoare la informarea cetăţenilor asupra riscurilor de sănătate generate de radiațiile electromagnetice emise de tehnologiile wireless, prevede că: „Trebuie luate toate măsurile rezonabile spre a se reduce expunerea la câmpuri electromagnetice”. În ea se explică din ce cauză trebuie și cum se pot evita comunicațiile wireless, în special în sau lângă creșe, grădinițe, școli, spitale, locuințe și locuri de muncă.” Limita maximă de expunere a populației la radiațiile câmpului electromagnetic fiind de 0.6V/m, conform standardelor actuale în România limita admisa este 61V/m, adica o limită de 100 de ori mai permisivă în detrimentul sănătății oamenilor.

In concluzie solicit ca ANCOM să intreprinda de urgență următoarele acțiuni în 2020:

Oprirea oricăror demersuri care permit operabilitatea tehnologiilor wireless 5G și adoptarea urgentă a unor proiecte, soluții și demersuri legislative care să permită operabilitatea tehnologiilor de comunicație SUSTENABILE, nicidecum tehnologii dovedite ca invazive, experimentale și multe probleme cum sunt tehnologiile wireless 5G. Mai exact:

1. Măsuri de protectie, de  inviolabilitate a domiciliului prin minimizarea nivelurilor expunerii radiațiilor de radiofrecvență, care pătrund în casă prin pereți de la tehnologiile wireless. Publicarea imediată a tuturor locațiile stațiilor de radiocomunicație ale infrastructurii telecom din România și a benzilor de frecvențe pe care operează, ANCOM având aceste date, conform obligațiilor care le revin operatorilor prin Decizia preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Administrare și Reglementare în Comunicaţii nr. 353/2015 privind procedura de acordare a drepturilor de utilizare a frecvenţelor radio

2. Monitorizarea serioasă, consistentă, permanentă a radiațiilor câmpurilor electromagnetice, asigurarea că expunerile la radiaţiile de radio frecvenţă atat ocupationale cât și ambientale sunt considerabil mai mici, precum și modificarea limitelor de expunere care să protejeze autentic omul și natura de efectele biologice negative ale câmpurilor electromagnetice. Orice extinderea în continuare a tehnologiilor wireless este iresponsabilă mentinându-se actualele standarde extrem de permisive și reducționiste (prin parametru unic SAR= efectul termal), când sunt atâtea dovezi că efectele non termale asupra celulei vii sunt extrem de grave, destructureaza ADNul și astfel tot ce e viu se îmbolnăvește grav și moare.

3. Promovarea utilizării exclusive a soluțiilor cu fir în domeniul casnic și în instituțiile publice, în special în grădinițe, școli, colegii, universități, case de îngrijire, și spitale.

4. Eliminarea de pe piața până la reinventarea echipamentelor care emit continuu, cum ar fi telefoanele fără fir, internet wireless, acces (Wi-Fi), și contoarele inteligente wireless, astfel încât acestea să funcționeze și să emită radiații de radio-frecvență numai la cerere, atunci când sunt utilizate.

5. Promovarea legislativ a protecției speciale pentru copii și adolescenți. Copiii cu vârsta sub 8 ani nu ar trebui să utilizeze telefoane mobile și telefoane fără fir; copii și adolescenți cu vârste cuprinse între 8 și 16 nu ar trebui să utilizeze telefoane mobile sau să le folosească doar în caz de urgenţă. Telefoanele mobile și fără fir nu pot fi instrument de publicitate pentru copii și adolescenţi.

6. Atașarea vizibilă a etichetelor de avertizare împreună cu instrucțiuni de siguranță pentru reducerea expunerii la radiațiile telefoanelor mobile și altor dispozitive fără fir, inclusiv în manuale de utilizare.

7. Marcajul în mod clar al zonelor protejate pentru persoanele electrohypersensitive; stabiliţi zonele publice fără acoperire și făra emițători wireless, în special în transportul public, similar zonelor pentru nefumatorii.

8. Promovarea dezvoltării de tehnologii de comunicații și de consum de energie electrică, mai mult compatibile cu sănătatea biologicului. Promovarea soluțiilor cu fir cablu/fibră optică pentru aplicaţiile de uz casnic și facilitățile publice. Utilizarea reţelelor cu fibră optică ca bază a tehnologiei moderne, durabile și performante care satisface cererea tot mai mare a ratelor tot mai mari de transmisie de date.

9. Asigurarea de fonduri guvernamentale pentru cercetare industrială independentă și de educație care să nu ascundă descoperirile științifice și medicale despre riscurile tehnologiei wireless, ci mai degrabă pentru a clarifica aceste riscuri.

 

Va multumesc,

Nume:

Data:

 

 

 

 

 

5 thoughts on “16.01.2020 Petitie ANCOM planul de actiuni 2020”

  1. Nuuuuu !!!
    Nu vreau 5G!
    Nu doresc sa trăiesc înconjurată de radiații!
    Avem suficienta tehnologie!
    Nu ne mai folosiți!
    NUUUUU!

  2. Nu vrem 5G !
    Si voi cei ce semnati și va numiti autorități vă expuneti,de asemenea familia, copiii, acestor radiații electromagnetice .
    Pentru niște mărunt credeți că ne sapati nouă (prostimii-asa cum ne definiți ) groapa, dar ,de fapt, cadeti și voi cu noi în ea.
    Măcar, pe ultima sută de metri ,realizați că în fața celor ce ne vor răul și voi, cei ce le faceti jocul ,sunteți tot niște gândaci în fața lor, ce pot fi eliminați cu ușurință.
    https://drive.google.com/file/d/12X_BnfO1ZeIMdOxg73rM6QKDsbjO4tha/view?usp=drivesdk

Lasă un răspuns la Lilian Rusanovschi Cancel Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Facebook Messenger